Czcionka:

A+
A-

Kontrast:

DLA CHĘTNYCH

  •  

    1.Zabawa ubraniami – Ubrania na letni wypoczynek. Oglądanie i nazywanie części garderoby. Dzieci wskazują elementy stroju, o których mowa i ustalają ich przydatność w wybranym miejscu letniego wypoczynku, np.: w mieście, w lesie, na wsi.

     

    2.Zabawa Bagaż podróżnika.

    Różne torby, w tym podróżne, plecaki, plażowe, walizka, plecak ze stelażem. Nazwanie i opisanie ich wyglądu. Zastanawianie się, który bagaż przyda się w którym miejscu letniego wypoczynku.

     

    3.Ćwiczenie plastyczne Ulubiona zabawka na wakacje (nalepianka).

    1. Dzieci biorą kartkę z konturem ulubionej zabawki i lepią palcami małe kulki z plasteliny. Zapeł­niają kulkami kontur zabawki.

    4.Muzolaki - Wakacje | Piosenki dla dzieci | Piosenka o wakacjach

    https://www.youtube.com/watch?v=YiAqFamPMqs

     

     

    5.Klasyfikacja zachowań na rzeczy dobre i złe - Bajka dla dzieci https://www.youtube.com/watch?v=ZRqT7OFEM-Q

 

6.Kocham lato - piosenka https://www.youtube.com/watch?v=WBobLSRMGJc

 

7. Nauka miesięcy I Rymowanki dla dzieci I Lulek.tv https://www.youtube.com/watch?v=mUXa5Hg_QzI

 

8. Ogrody z kwiatami, Lato kwiatami pachnące https://www.youtube.com/watch?v=MCvIbYd7y9g

 

9.Zupa z warzyw - Bajka dla dzieci

https://www.youtube.com/watch?v=C4GB6ZGHgig

 

 

10.Pogoda i pory roku - animowany film dla dzieci

https://www.youtube.com/watch?v=HitVp5Qwy5c

 

11.Paxi - Dzień, noc i pory roku

https://www.youtube.com/watch?v=ekY5oZDdQ4k

 

12.Bingo i Bongo - cztery pory roku --bajki dla dzieci po polsku

https://www.youtube.com/watch?v=yYva6w_cZ8A

 

13. 4 Pory roku - Piosenki dla dzieci bajubaju.tv

https://www.youtube.com/watch?v=69B_ZJ37PYw

 

14.Bajki Gilusia | odcinek 33 | Proste działania matematyczne: dodawanie i odejmowanie

https://www.youtube.com/watch?v=xu8zcsTCimg

 

15.Nauka sylab z rysunkami po polsku [abc zabawa] - AbcZabawa

https://www.youtube.com/watch?v=6Zqa2hDFVIc

 

  • Piosenka o Prawach Dziecka

https://www.youtube.com/watch?v=Mudintn3BM4

  • Słuchanie wiersza Ewy Małgorzaty Skorek Nazwy miesięcy – utrwalanie nazw miesięcy.

W miejscach oznaczonych * dzieci powtarzają za rodzicem. – na jednym wydechu – nazwy miesięcy.

Jakie miesiące w roku mamy? Czy wszystkie nazwy miesięcy znamy? Komu nie sprawi trudu zadanie,

niech rozpoczyna ich wyliczanie. Powietrza dużo buzia nabiera i na wydechu nazwy wymienia:

styczeń, luty, marzec, kwiecień, maj, czerwiec, lipiec, sierpień, wrzesień, październik, listopad, grudzień. * Jeśli za trudne było zadanie, ćwicz dalej z nami to wyliczanie: − styczeń, luty, marzec, kwiecień, maj, czerwiec, lipiec, sierpień, wrzesień, październik*,

 

  • Ćwiczenia dotyczące emocji.

Obrazki przedstawiające buzie z emocjami: złością, radością, smutkiem, strachem.

Rodzic wskazuje (w dowolnej kolejności) obrazki. Zgodnie z wcześniejszymi

ustaleniami dzieci je nazywają.

•• Zabawa rozwijająca poczucie własnej wartości – Co mamy wspólnego?

Rodzic i dziecko wymieniają wspólne i różniące cechy ( kolor ubioru, płeć, włosy itd.)

(Powtórzenie zabawy skieruje uwagę dzieci na to, co mamy wspólnego, a co powoduje,

że dana osoba jest wyjątkowa).

  • Ćwiczenia wyczucia ciała i przestrzeni – Wiatraczki.

Dzieci obracają się wokół własnej osi z rozłożonymi w bok rękami, w jedną i w drugą stronę.

  • Ćwiczenia rąk i nóg – Spacer raków.

Dzieci poruszają się tyłem, w siadzie podpartym, w różnych kierunkach.

  • Podskoki – Skaczące piłeczki.

Dzieci podskakują nisko – przy szybkich uderzeniach w dłonie, wysoko – przy wolnych

uderzeniach.

  • Ćwiczenia równowagi – Na huśtawce.

Dzieci z rodzicami, podają sobie ręce i naprzemiennie wykonują przysiady.

  • Ćwiczenia dużych grup mięśniowych – Myjemy się po zabawie.

Dzieci naśladują mycie poszczególnych części ciała swojego partnera.

  • Ćwiczenia uspokajające – Maszerujemy i mówimy rymowankę.

Dzieci maszerują po obwodzie koła, rytmicznie klaszcząc i powtarzając rymowankę: My jesteśmy dzieci, my kochamy słońce, ptaki śpiewające i drzewa szumiące.

  • Zabawy Miny i minki.

Dzieci stoją w kole. Mimiką naśladują polecenia.: Dzieci: Jesteście smutni. układają usta w podkówkę, Jesteście zdziwieni. marszczą czoło, Jesteście przestraszeni. szeroko otwierają oczy, otwierają usta tak jakby chciały powiedzieć głoskę O, Dmuchacie na płomień świecy. wykonują głęboki wdech i wydech, Śpicie. zamykają oczy.

  • •• Zabawa Witanie się różnymi częściami ciała.

Dzieci poruszają się podskokami po wyznaczonym miejscu ogrodu przedszkolnego w rytmie

wystukiwanym na tamburynie. Mocne uderzenie w tamburyn jest sygnałem do zatrzymania

się. Dzieci, stojąc przodem do rodzica., wykonują jego polecenia.

Powitajcie rękami czoło.

Powitajcie rękami brzuch.

Powitajcie rękami łydki.

Powitajcie rękami stopy (łokcie, uda, plecy, uszy itd.).

Po wykonaniu zadania dzieci kontynuują swobodne podskoki

  • Zabawa Wyrażamy emocje – rozwijająca zdolność koncentracji podczas działania oraz koordynacji

  • słuchowo-wzrokowo-ruchowej.

Przykład:

Przed tablicą są ułożone obrazki. W rytmie nagrania piosenki dzieci maszerują w określonym

kierunku. Na przerwę w nagraniu dzieci zatrzymują się, a rodzic gra na bębenku i czyta

tekst Bożeny Formy:

Kiedy na niebie słoneczko świeci,

cieszą się bardzo dorośli i dzieci.

W jaki sposób można wyrazić emocje dorosłych i dzieci, o których jest mowa w wierszyku?

Rodzic tak kieruje wypowiedziami dzieci, żeby uzyskać odpowiedzi: poprzez śmiech, podskoki,

klaskanie. Następnie dzieci powtarzają wspólnie z rodzicem tekst. W rytmie wygrywanym na bębenku

dzieci klaszczą, podskakują. Na zakończenie wskazane dziecko wybiera prawidłowy obrazek.

Dzieci starają się zaprezentować widoczny na obrazku wyraz twarzy.

Zabawę powtarzamy, przedstawiając dzieciom kolejne wierszyki. Dzieci recytują je zgodnie

z rytmem proponowanym przez rodzica grającego na instrumencie.

  • Dzisiaj po niebie płyną czarne chmury,

deszcz pada i każdy ma humor ponury.

Dzieci poruszają się, przenosząc ciężar ciała z nogi na nogę; powtarzają tekst znudzonym

głosem, zgodnie z rytmem tamburynu.

Kiedy mam zły humor i kiedy mnie złość dopadnie,

jestem niegrzeczny, choć dobrze wiem, że to bardzo nieładnie.

Dzieci grożą palcem, recytując tekst oburzonym tonem, zgodnie z rytmem marakasu.

Kiedy dziecko się boi ciemności dookoła,

wtedy mamę i tatę do siebie głośno woła.

Dzieci robią przerażoną minę i recytują tekst szeptem, zgodnie z rytmem drewienek.

Płaczę, kiedy jest mi smutno i wszystkiego dosyć mam,

łzy mi płyną po policzkach i chcę zostać wtedy sam.

  • Zabawa Z czego jestem zadowolony?

Dla każdego dziecka: duża koperta, małe karteczki (B6).

Dzieci dostają koperty, które podpisują lub ozdabiają. Potem na karteczkach rysują to, co

zrobiły wczoraj dobrze, z czego są zadowolone. Rodzic pisze datę na karteczkach, a dzieci chowają

je do kopert. Ćwiczenie to wykonujemy przez tydzień, a potem je podsumowujemy.

Każde dziecko pokazuje karteczki i mówi, co przez tydzień robiło dobrze, z czego było zadowolone

  • Zabawa Lustro emocjonalne.

Dzieci dobierają się w pary. Jedna osoba w parze jest lustrem, druga – przegląda się w nim.

Osoba stojąca przed lustrem wyraża miną, gestem, ruchem ciała różne emocje, których nazwy podał rodzic., a lustro je powtarza. Po chwili następuje zmiana ról.

 

    • Kończenie zdań rozpoczętych przez rodzica

    Moi rodzice są kochani, bo…

    Pomagam rodzicom w …

    Lubię być w domu, bo…

    Z Tata najchętniej robię…

    Z mamą najchętniej robię…



    • Praca plastyczna - „Przytulone ptaszki”

    https://ekodziecko.com/przytulone-ptaszki-origami-z-kolka-dla-mamy





    • Muzolaki „Piosenka dla mamy i taty

    https://www.youtube.com/watch?v=-hHjXK0ZOeQ

    • Zabawa „Godni zaufania”. 

    Zawiążcie dziecku oczy szalikiem i oprowadźcie je po domu (w ciepłe dni ta zabawa świetnie sprawdza się na dworze). Niech dotyka rękami ścian, przedmiotów, zgaduje, w którym jest pokoju. Potem zamiana ról – dorosły zawiązuje sobie oczy i pozwala się prowadzić dziecku. Nie obawiajcie się, maluchy bardzo poważnie podchodzą do tego zadania. To świetna nauka odpowiedzialności za drugą osobę.





    • Zabawa „Co tu się zmieniło”. 

    Znacie wasze mieszkanie, ale czy pamiętacie, gdzie co w nim się znajduje? Jedna osoba wychodzi z pokoju, a reszta coś zmienia (chowa wazon, zdejmuje obraz) i zaprasza wygnańca z powrotem. Czy odgadnie, co się zmieniło? Malec w czasie tej zabawy będzie ćwiczył spostrzegawczość.



 

 

 

 

 

  • Zabawa orientacyjno-porządkowa Owady na łące.

Dzieci poruszają się w różnych kierunkach sali na palcach, naśladując głosem ciche brzęczenie.

Na dźwięk tamburynu przykucają – owady odpoczywają na kwiatach. Na dwa dźwięki tamburynu ponownie poruszają się po sali.

 

  •  Ćwiczenie dużych grup mięśniowych Bukiety kwiatów.

Dzieci spacerują po łące, co pewien czas schylają się i zrywają kwiatek. Na hasło: Bukiety kwiatów zatrzymują się i podnoszą do góry raz prawą, raz lewą rękę. Prezentują swój bukiet.

 

  • Zabawa ruchowa z elementem równowagi Bocian chodzi po wysokiej trawie.
  • Dzieci chodzą po sali, wysoko unosząc kolana. Po kilku krokach zatrzymują się, stają na jednej nodze, drugą mają opartą o kolano nogi, na której stoją. Poruszają złączonymi przed sobą rękami wyobrażającymi dziób bociana i powtarzają słowa: Kle, kle, kle, żabki mi się chce.

 

  • Zabawa ruchowa z elementem skoków Ostrożne żabki.

Dzieci-żabki poruszają się, skacząc w przysiadzie. Hasło Nie ma bociana jest sygnałem, że niebezpieczeństwa nie ma, żabki mogą skakać dalej.

 

  • Zabawa bieżna Próbujemy złapać motyla.

Dzieci biegają w różnych kierunkach. Na hasło Hop! wyskakują w górę z klaśnięciem nad głową. Maszerują po obwodzie koła we wspięciu na palcach – wysoko, a potem w przysiadzie – nisko.

 

  • Rozwiązywanie zagadek Bożeny Formy
Mieszkańcy łąki.Wiosną i latem się pojawia,kiedy ranek nastaje jej kropelki są na kwiatkach,listkach i na trawie. (rosa)
 
Na niebie jej barwy
pięknie się mienią,
jak most ogromny
łączy niebo z ziemią. (tęcza)
 
Błyszczący na jej plecach
płaszczyk czerwony,
czarnymi kropkami
pięknie ozdobiony. (biedronka)
 
Rozciąga policzki
jak woreczki małe.
Zimowe zapasy
przenosi w nich całe.
Na czas mroźnej zimy,
gromadzi je w norze.
Ma miłe futerko,
znacie go może? (chomik)
 
Ma barwne skrzydła,
fruwa nad łąką
i bardzo lubi,
gdy świeci słonko. (motyl)
 
Jak się ten owad nazywa?
Przez cały dzień pracuje.
Na plecach nosi ciężary,
kopiec wielki buduje. (mrówka)
 

 

 

• Porównywanie liczb – wskaż większą • Dodawanie w zakresie 10 • Odejmowanie w zakresie 10

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • Założenie hodowli szczypiorku”.
Przygotowanie doniczki z ziemią. Posadzenie a następnie podlanie jej i umieszczenie na parapecie okna. Podlewanie cebuli co kilka dni.
 
  • Zabawa kształtująca postawę ciała „Kwiatek rośnie”.
Dziecko siada w siadzie skrzyżnym. Tułów pochylony do przodu, dłonie ułożone na podłodze. Na hasło: Kwiatek rośnie - dziecko powoli prostuje tułów.
Na hasło: Kwiatek wyciąga się do słońca – wyciągają ręce jak najwyżej.
Na hasło: kwiatek więdnie, dziecko powoli wraca do pozycji wyjściowej.
 

 

 
 
Zwierzaki z papierowych talerzyków
Zabawę dla dzieci uda się zrobić z tego, co znajdziemy w domu. Oto prosty pomysł na wykonanie kurczaczka i baranka. Użyj papierowych talerzyków, kolorowego papieru, waty, samoprzylepnych oczu, które można zastąpić papierem, kleju biurowego, paru żółtych piórek lub papierków.
1. Przygotuj materiały.
2. Wytnij koło z żółtego papieru i oklej nim papierowy talerzyk. Z pomarańczowych pasków zrób dwie harmonijki.
3. Przyklej oczka, mały dzióbek i zwisające harmonijki jako nóżki.
4. Na drugi papierowy talerzyk przyklej kulki waty.
5. Z szarego papieru zrób cztery harmonijki i wytnij głowę baranka. Wszystko razem sklej, doklej też oczka.
Papierowe talerzyki doskonale nadają się jako baza do zabaw z dziećmi. W ten sposób można wykonać również inne zwierzątka i stworzyć prawdziwe zoo. Propozycja powinna też zainteresować nauczycieli i wychowawców młodszych dzieci.
Zabawy plastyczne z dziećmi to również przygotowanie do nauki pisania. Dzieci ćwiczą ręce, gdy prawidłowo chwytają nożyczki. Dzięki takim zajęciom rozwijamy ich kreatywność i pozwalamy poznać różne materiały. Budujemy w dziecku koncentrację i zdolność naśladowania.
 
Kolorowe zajączki

Przygotowujemy karty (do pobrania poniżej) i za pomocą taśmy mocujemy je do podłogi. Ustawiamy je w dowolnej kolejności. Pierwsza opcja dla najmłodszych: wypowiadamy głośno nazwy kolorów i prosimy, żeby dziecko na nie skoczyło. Druga opcja dla starszych: prosimy, żeby skoczyły na kolor, który zaczyna się na określoną głoskę. Trzecia opcja: dziecko ma zadanie skoczyć na dane kolory oprócz jednego przez nas wybranego. Jeżeli się pomyli – odpada. Czwarta opcja: mówimy w jednym ciągu kolory kart po których ma skakać dziecko, np. zielony, czerwony, żółty, niebieski. Dobre ćwiczenie na wzmocnienie pamięci
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Data dodania: 2020-03-24 15:00:12
Data edycji: 2020-06-12 18:53:51
Ilość wyświetleń: 969

Partnerzy

"(...) Mów dziecku, że jest dobre, że może, że potrafi"

J. Korczak
Bądź z nami
aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej