1.Zabawa ubraniami – Ubrania na letni wypoczynek. Oglądanie i nazywanie części garderoby. Dzieci wskazują elementy stroju, o których mowa i ustalają ich przydatność w wybranym miejscu letniego wypoczynku, np.: w mieście, w lesie, na wsi.
2.Zabawa Bagaż podróżnika. Różne torby, w tym podróżne, plecaki, plażowe, walizka, plecak ze stelażem. Nazwanie i opisanie ich wyglądu. Zastanawianie się, który bagaż przyda się w którym miejscu letniego wypoczynku.
|
3.Ćwiczenie plastyczne Ulubiona zabawka na wakacje (nalepianka).
4.Muzolaki - Wakacje | Piosenki dla dzieci | Piosenka o wakacjachhttps://www.youtube.com/watch?v=YiAqFamPMqs
|
|
9.Zupa z warzyw - Bajka dla dzieci
https://www.youtube.com/watch?v=C4GB6ZGHgig
10.Pogoda i pory roku - animowany film dla dzieci
https://www.youtube.com/watch?v=HitVp5Qwy5c
11.Paxi - Dzień, noc i pory roku
https://www.youtube.com/watch?v=ekY5oZDdQ4k
12.Bingo i Bongo - cztery pory roku --bajki dla dzieci po polsku
https://www.youtube.com/watch?v=yYva6w_cZ8A
13. 4 Pory roku - Piosenki dla dzieci bajubaju.tv
https://www.youtube.com/watch?v=69B_ZJ37PYw
14.Bajki Gilusia | odcinek 33 | Proste działania matematyczne: dodawanie i odejmowanie
https://www.youtube.com/watch?v=xu8zcsTCimg
15.Nauka sylab z rysunkami po polsku [abc zabawa] - AbcZabawa
https://www.youtube.com/watch?v=6Zqa2hDFVIc
Słuchanie wiersza Ewy Małgorzaty Skorek Nazwy miesięcy – utrwalanie nazw miesięcy.
W miejscach oznaczonych * dzieci powtarzają za rodzicem. – na jednym wydechu – nazwy miesięcy.
Jakie miesiące w roku mamy? Czy wszystkie nazwy miesięcy znamy? Komu nie sprawi trudu zadanie,
niech rozpoczyna ich wyliczanie. Powietrza dużo buzia nabiera i na wydechu nazwy wymienia:
− styczeń, luty, marzec, kwiecień, maj, czerwiec, lipiec, sierpień, wrzesień, październik, listopad, grudzień. * Jeśli za trudne było zadanie, ćwicz dalej z nami to wyliczanie: − styczeń, luty, marzec, kwiecień, maj, czerwiec, lipiec, sierpień, wrzesień, październik*,
Ćwiczenia dotyczące emocji.
Obrazki przedstawiające buzie z emocjami: złością, radością, smutkiem, strachem.
Rodzic wskazuje (w dowolnej kolejności) obrazki. Zgodnie z wcześniejszymi
ustaleniami dzieci je nazywają.
•• Zabawa rozwijająca poczucie własnej wartości – Co mamy wspólnego?
Rodzic i dziecko wymieniają wspólne i różniące cechy ( kolor ubioru, płeć, włosy itd.)
(Powtórzenie zabawy skieruje uwagę dzieci na to, co mamy wspólnego, a co powoduje,
że dana osoba jest wyjątkowa).
Ćwiczenia wyczucia ciała i przestrzeni – Wiatraczki.
Dzieci obracają się wokół własnej osi z rozłożonymi w bok rękami, w jedną i w drugą stronę.
Ćwiczenia rąk i nóg – Spacer raków.
Dzieci poruszają się tyłem, w siadzie podpartym, w różnych kierunkach.
Podskoki – Skaczące piłeczki.
Dzieci podskakują nisko – przy szybkich uderzeniach w dłonie, wysoko – przy wolnych
uderzeniach.
Ćwiczenia równowagi – Na huśtawce.
Dzieci z rodzicami, podają sobie ręce i naprzemiennie wykonują przysiady.
Ćwiczenia dużych grup mięśniowych – Myjemy się po zabawie.
Dzieci naśladują mycie poszczególnych części ciała swojego partnera.
Ćwiczenia uspokajające – Maszerujemy i mówimy rymowankę.
Dzieci maszerują po obwodzie koła, rytmicznie klaszcząc i powtarzając rymowankę: My jesteśmy dzieci, my kochamy słońce, ptaki śpiewające i drzewa szumiące.
Zabawy Miny i minki.
Dzieci stoją w kole. Mimiką naśladują polecenia.: Dzieci: Jesteście smutni. układają usta w podkówkę, Jesteście zdziwieni. marszczą czoło, Jesteście przestraszeni. szeroko otwierają oczy, otwierają usta tak jakby chciały powiedzieć głoskę O, Dmuchacie na płomień świecy. wykonują głęboki wdech i wydech, Śpicie. zamykają oczy.
•• Zabawa Witanie się różnymi częściami ciała.
Dzieci poruszają się podskokami po wyznaczonym miejscu ogrodu przedszkolnego w rytmie
wystukiwanym na tamburynie. Mocne uderzenie w tamburyn jest sygnałem do zatrzymania
się. Dzieci, stojąc przodem do rodzica., wykonują jego polecenia.
−− Powitajcie rękami czoło.
−− Powitajcie rękami brzuch.
−− Powitajcie rękami łydki.
−− Powitajcie rękami stopy (łokcie, uda, plecy, uszy itd.).
Po wykonaniu zadania dzieci kontynuują swobodne podskoki
Zabawa Wyrażamy emocje – rozwijająca zdolność koncentracji podczas działania oraz koordynacji
słuchowo-wzrokowo-ruchowej.
Przykład:
Przed tablicą są ułożone obrazki. W rytmie nagrania piosenki dzieci maszerują w określonym
kierunku. Na przerwę w nagraniu dzieci zatrzymują się, a rodzic gra na bębenku i czyta
tekst Bożeny Formy:
Kiedy na niebie słoneczko świeci,
cieszą się bardzo dorośli i dzieci.
W jaki sposób można wyrazić emocje dorosłych i dzieci, o których jest mowa w wierszyku?
Rodzic tak kieruje wypowiedziami dzieci, żeby uzyskać odpowiedzi: poprzez śmiech, podskoki,
klaskanie. Następnie dzieci powtarzają wspólnie z rodzicem tekst. W rytmie wygrywanym na bębenku
dzieci klaszczą, podskakują. Na zakończenie wskazane dziecko wybiera prawidłowy obrazek.
Dzieci starają się zaprezentować widoczny na obrazku wyraz twarzy.
Zabawę powtarzamy, przedstawiając dzieciom kolejne wierszyki. Dzieci recytują je zgodnie
z rytmem proponowanym przez rodzica grającego na instrumencie.
Dzisiaj po niebie płyną czarne chmury,
deszcz pada i każdy ma humor ponury.
Dzieci poruszają się, przenosząc ciężar ciała z nogi na nogę; powtarzają tekst znudzonym
głosem, zgodnie z rytmem tamburynu.
Kiedy mam zły humor i kiedy mnie złość dopadnie,
jestem niegrzeczny, choć dobrze wiem, że to bardzo nieładnie.
Dzieci grożą palcem, recytując tekst oburzonym tonem, zgodnie z rytmem marakasu.
Kiedy dziecko się boi ciemności dookoła,
wtedy mamę i tatę do siebie głośno woła.
Dzieci robią przerażoną minę i recytują tekst szeptem, zgodnie z rytmem drewienek.
Płaczę, kiedy jest mi smutno i wszystkiego dosyć mam,
łzy mi płyną po policzkach i chcę zostać wtedy sam.
Zabawa Z czego jestem zadowolony?
Dla każdego dziecka: duża koperta, małe karteczki (B6).
Dzieci dostają koperty, które podpisują lub ozdabiają. Potem na karteczkach rysują to, co
zrobiły wczoraj dobrze, z czego są zadowolone. Rodzic pisze datę na karteczkach, a dzieci chowają
je do kopert. Ćwiczenie to wykonujemy przez tydzień, a potem je podsumowujemy.
Każde dziecko pokazuje karteczki i mówi, co przez tydzień robiło dobrze, z czego było zadowolone
Zabawa Lustro emocjonalne.
Dzieci dobierają się w pary. Jedna osoba w parze jest lustrem, druga – przegląda się w nim.
Osoba stojąca przed lustrem wyraża miną, gestem, ruchem ciała różne emocje, których nazwy podał rodzic., a lustro je powtarza. Po chwili następuje zmiana ról.
Kończenie zdań rozpoczętych przez rodzica
Moi rodzice są kochani, bo…
Pomagam rodzicom w …
Lubię być w domu, bo…
Z Tata najchętniej robię…
Z mamą najchętniej robię…
Praca plastyczna - „Przytulone ptaszki”
https://ekodziecko.com/przytulone-ptaszki-origami-z-kolka-dla-mamy
Muzolaki „Piosenka dla mamy i taty”
https://www.youtube.com/watch?v=-hHjXK0ZOeQ
Zabawa „Godni zaufania”.
Zawiążcie dziecku oczy szalikiem i oprowadźcie je po domu (w ciepłe dni ta zabawa świetnie sprawdza się na dworze). Niech dotyka rękami ścian, przedmiotów, zgaduje, w którym jest pokoju. Potem zamiana ról – dorosły zawiązuje sobie oczy i pozwala się prowadzić dziecku. Nie obawiajcie się, maluchy bardzo poważnie podchodzą do tego zadania. To świetna nauka odpowiedzialności za drugą osobę.
Zabawa „Co tu się zmieniło”.
Znacie wasze mieszkanie, ale czy pamiętacie, gdzie co w nim się znajduje? Jedna osoba wychodzi z pokoju, a reszta coś zmienia (chowa wazon, zdejmuje obraz) i zaprasza wygnańca z powrotem. Czy odgadnie, co się zmieniło? Malec w czasie tej zabawy będzie ćwiczył spostrzegawczość.
Dzieci poruszają się w różnych kierunkach sali na palcach, naśladując głosem ciche brzęczenie.
Na dźwięk tamburynu przykucają – owady odpoczywają na kwiatach. Na dwa dźwięki tamburynu ponownie poruszają się po sali.
Dzieci spacerują po łące, co pewien czas schylają się i zrywają kwiatek. Na hasło: Bukiety kwiatów zatrzymują się i podnoszą do góry raz prawą, raz lewą rękę. Prezentują swój bukiet.
Dzieci-żabki poruszają się, skacząc w przysiadzie. Hasło Nie ma bociana jest sygnałem, że niebezpieczeństwa nie ma, żabki mogą skakać dalej.
Dzieci biegają w różnych kierunkach. Na hasło Hop! wyskakują w górę z klaśnięciem nad głową. Maszerują po obwodzie koła we wspięciu na palcach – wysoko, a potem w przysiadzie – nisko.
• Porównywanie liczb – wskaż większą • Dodawanie w zakresie 10 • Odejmowanie w zakresie 10
"(...) Mów dziecku, że jest dobre, że może, że potrafi"
83-250 Skarszewy
ul. Kopernika 1