Roczny plan pracy
Przedszkola w Skarszewach „Tęczowy Zakątek”
w Skarszewach na rok szkolny 2022/2023
UOGÓLNIONE WNIOSKI Z NADZORU PEDAGOGICZNEGO NA ROK SZKOLNY 2022/2023
Rozpoznawanie i zaspokajanie indywidualnych potrzeb rozwojowych i wychowawczych dzieci oraz wspieranie rodziców w celu zwiększenia efektywności oddziaływań.
Kontynuowanie edukacji przyrodniczej w oparciu o projekty ogólnopolskie w celu uświadomienia dzieciom konieczności dbania o środowisko i wyrabianie nawyków proekologicznych.
Kierunki realizacji polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2022/2023r:
Wychowanie zmierzające do osiągnięcia ludzkiej dojrzałości poprzez kształtowanie postaw ukierunkowanych na prawdę, dobro i piękno, uzdalniających do samodzielnych decyzji.
Wspomaganie wychowawczej roli rodziny przez właściwą organizację i realizację zajęć edukacyjnych. Ochrona i wzmacnianie zdrowia psychicznego dzieci i młodzieży.
Doskonalenie kompetencji nauczycieli do pracy z uczniami przybyłymi z zagranicy, w szczególności z Ukrainy.
Rozwijanie umiejętności metodycznych nauczycieli w zakresie prawidłowego i skutecznego wykorzystywania technologii informacyjno-komunikacyjnych w procesach edukacyjnych. Wsparcie edukacji informatycznej i medialnej, w szczególności kształtowanie krytycznego podejścia do treści publikowanych w internecie i mediach społecznościowych.
Podnoszenie jakości kształcenia oraz dostępności i jakości wsparcia udzielanego dzieciom i uczniom w przedszkolach i szkołach ogólnodostępnych i integracyjnych.
OBSZAR: OPIEKA, WYCHOWANIE, EDUKACJA
|
||||
Cel |
Zadanie/ sposób realizacji |
Osoba odpowiedzialna |
Termin |
|
1. Realizacja podstawy |
1. Przedstawienie przez nauczycieli dyrektorowi przedszkola programów wychowania przedszkolnego do realizacji w nowym roku szkolnym |
dyrektor |
27 VIII 2022 r. |
|
2. Zgromadzenie dowodów potwierdzających zgodność programów |
dyrektor |
31 VIII 2022 r. |
||
2022/2023, zaopiniowanie przez radę pedagogiczną |
dyrektor |
27.VIII.2022 r. |
||
|
zespół ds. edukacji |
31.VIII.2022 r. |
||
2. Organizacja procesów
|
1. Planowanie i organizowanie procesu wspomagania rozwoju dziecka przez nauczycieli z wykorzystaniem przyjętych do realizacji programów (plany tygodniowe ze wskazaniem zajęć dydaktycznych i zamierzonych osiągnięć dzieci) |
nauczyciele |
3 dni przed rozpoczęciem tematu kompleksowego |
|
2. Analiza problemów edukacyjnych oraz sukcesów dzieci, ustalenie wniosków i sposobu realizacji (arkusze obserwacji, plan pracy indywidualnej, sprawozdania semestralne)
|
nauczyciele |
rok szkolny |
||
3. Realizacja programu |
1. Realizacja Programu wychowawczo - profilaktycznego Przedszkole w Skarszewach „Tęczowy Zakątek” |
nauczyciele |
rok szkolny |
|
4. Doskonalenie nawyków
|
1. Organizowanie zajęć i zabaw:
|
nauczyciele |
rok szkolny |
|
2. Organizacja kącików rozwijających samodzielność
|
nauczyciele |
rok szkolny |
||
3. Inspirowanie dzieci do zabaw doskonalących samodzielność dziecka i sprawność w wykonywaniu czynności prostych i coraz bardziej złożonych – realizacja konkretnych zadań |
nauczyciele |
rok szkolny |
||
4. Inspirowanie dzieci do zabaw twórczych z udziałem i bez udziału nauczyciela – realizacja zadań dostosowanych do indywidualnych potrzeb i możliwości dziecka |
nauczyciele |
rok szkolny |
||
5. Prowadzenie zajęć z zakresu nabywania kompetencji cyfrowych, w tym w zakresie nauki czytania i pisania |
nauczyciele |
rok szkolny |
||
6. Cykliczne organizowanie zajęć otwartych, koleżeńskich |
nauczyciele grup |
rok szkolny |
||
5. Twórcza organizacja |
1. Zagospodarowanie przestrzeni edukacyjnej – aranżacja sal zabaw dzieci do prowadzonych zajęć kierowanych |
nauczyciele |
rok szkolny |
|
2. Zorganizowanie stałych i czasowych kącików zainteresowań. Stałe kąciki: czytelniczy, konstrukcyjny, plastyczny, teatralny, przyrodniczy, informatyczny |
nauczyciele |
rok szkolny |
||
3. Systematyczna realizacja zabaw, nauki i wypoczynku oparta |
nauczyciele |
rok szkolny |
||
4. Codzienna realizacja zabaw ruchowych – min. 2 zabawy dziennie |
nauczyciele grup |
rok szkolny |
||
5. Praktyczna nauka korzystania z urządzeń na terenie przedszkola (odnotowywanie w dzienniku) |
nauczyciele |
IX 2022 r. |
||
6. Zabawy kształtujące bezpieczeństwo dziecka, zachowania higieny osobistej (szczególnie w czasie pandemii) , na drodze, podczas zabaw w ogrodzie przedszkolnym, zabaw z wykorzystaniem internetu – np. praktyczna nauka przechodzenia przez jezdnię (odnotowywanie w dzienniku) |
nauczyciele grup |
IX/X 2022 r. |
||
OBSZAR: WSPOMAGANIE INDYWIDUALNEGO ROZWOJU DZIECKA
|
||||
1. Doskonalenie systemu
|
1. Prowadzenie obserwacji pedagogicznych:
|
nauczyciele grup |
- do końca X 2022
- do końca IV 2023 |
|
2. Przeprowadzenie diagnozy przedszkolnej
|
nauczyciele 6-latków |
- do końca X 2022
- do 15 IV 2023 |
||
3. Przygotowanie i przekazanie rodzicom informacji o gotowości dziecka do podjęcia nauki w szkole |
nauczyciele 6-latków |
do 30 IV 2022 r. |
||
4. Realizacja zasady indywidualizacji podczas zajęć dydaktycznych |
nauczyciele |
rok szkolny |
||
5. Prowadzenie pracy indywidualnej z dziećmi uzdolnionymi i potrzebującymi wspomagania
|
nauczyciele grup |
rok szkolny |
||
6. Ustalenie dla dzieci form, okresu udzielania i wymiaru godzin |
dyrektor |
IX 2022 r. |
||
7. Opracowanie indywidualnych programów edukacyjno - terapeutycznych dla dzieci z orzeczeniami o kształceniu specjalnym |
zespoły ds. pomocy psychologiczno- pedagogicznej |
IX 2022 r. |
||
8. Realizacja zajęć terapeutycznych lub rewalidacyjnych
|
M. Konsik |
wg zaleceń ujętych w planach i programach |
||
9. Ocena efektywności realizowanych form pomocy psychologiczno- pedagogicznej (zajęcia korekcyjno-kompensacyjne, terapia logopedyczna, zajęcia rozwijające uzdolnienia) |
M. Konsik B. Kosecka
nauczyciele grup |
1 raz w sem. |
||
10. W przypadku dzieci z orzeczeniami o kształceniu specjalnym – |
powołane zespoły ds. pomocy psych.- pedagog. |
1 raz w sem. |
||
11. Ustalenie potrzeb w zakresie pomocy psychologiczno-pedagogicznej na nowy rok |
dyrektor |
przed projektem organizacyjnym |
||
2. Oferta zajęć edukacyjnych |
1.Uruchomienie zajęć dodatkowych, rozwijających zainteresowania
|
dyrektor
|
rok szkolny |
|
2. Programy i projekty ogólnopolskie:
|
|
Rok szkolny |
||
|
A. Koczy, B. Kosecka, I. Schoeneck B. Soroka B. Ciecholińska A. Flisikowska M. Richert K. Cylwik S. Las B. Zimna I. Troka |
Rok szkolny |
||
|
B. Kosecka, A. Koczy B. Zimna |
Rok szkolny |
||
|
A. Flisikowska D. Laskowska M. Richert A. Plutowska A. Gaweł B. Niemczyk B. Zimna M. Batkowska I. Troka I. Piepiórka-Fiał |
Rok szkolny |
||
|
M. Batkowska |
Rok szkolny |
||
|
I. Troka, |
Rok szkolny |
||
|
A. Gaweł A. Plutowska B. Zimna
|
Rok szkolny |
||
|
|
A. Flisikowska M. Richert |
|
|
|
|
B. Kosecka A. Koczy I. Troka I. Schoeneck B. Ciecholińska B. Soroka B. Zimna M. Batkowska |
Rok szkolny |
|
|
|
A. Koczy, I. Schoeneck B. Ciecholińska B. Soroka I. Piepiórka-Fiał K. Cylwik |
Rok szkolny |
|
|
|
S. Las B. Ciecholińska |
Rok szkolny |
|
|
|
S. Las I. Troka |
Rok szkolny |
|
OBSZAR: FUNKCJONOWANIE PRZEDSZKOLA W ŚRODOWISKU
|
||||
1.Organizacja wydarzeń i środowiskowych
|
1. Dzień przedszkolaka |
Nauczyciele grup |
IX 2022r. |
|
2. Dzień spadającego liścia- początek jesieni |
Nauczyciele grup |
23 IX 2022r. |
||
3. Dzień Edukacji Narodowej. |
nauczyciele grup |
X 2022r. |
||
4. Andrzejki |
nauczyciele grup |
XI 2022r. |
||
5. Dzień pluszowego misia |
Nauczyciele grup |
25 XI 2022r. |
||
6. Międzynarodowy Dzień Osób Niepełnosprawnych |
Nauczyciele grup |
3 XII 2022r. |
||
7. Mikołajki |
dyrektor nauczyciele grup |
XII 2022r. |
||
8. Jasełka |
Nauczyciele grup |
XII 2022r. |
||
9. Bal karnawałowy |
dyrektor/nauczyciele grup |
I 2023r. |
||
10.Dzień Babci i Dziadka |
Nauczyciele grup |
I 2023r. |
||
11. Powitanie wiosny – Zielony Dzień w przedszkolu/DZIEŃ LASU |
Nauczyciele grup |
III 2023. |
||
12. Dzień wody |
Nauczyciele grup |
W ciągu roku |
||
13. Wielkanocny zajączek |
nauczyciele grup |
IV 2023r. |
||
14. Światowy Dzień Ziemi |
Nauczyciele grup |
IV 2023r. |
||
15.Dzień Rodziny |
Nauczyciele grup |
V/VI 2023r. |
||
16. Dzień Dziecka |
nauczyciele grup |
VI 2023r. |
||
17. Zakończenie Roku Szkolnego |
nauczyciele grup |
VI 2023r. |
||
2. Współpraca z instytucjami i innymi |
1. Współpraca z Bankiem Spółdzielczym w Skarszewach - Promowanie przedszkola w środowisku
|
B. Kosecka, B. Ciecholińska |
XII 2022 r.
rok szkolny |
|
2. Współpraca z Gminnym Ośrodkiem Kultury i Biblioteką Publiczną w Skarszewach - rozwijanie zainteresowań dzieci twórczą działalnością artystyczną - Kultywowanie tradycji ludowych- Zwiedzanie wystaw - Wdrażanie do interesowania się działalnością społeczno - - Kształcenie umiejętności kulturalnego zachowania się - Poznanie biblioteki jako instytucji użyteczności publicznej, - Wdrażanie u dzieci zasad prawidłowego korzystania |
M. Batkowska S. Las, B. Zimna, A. Flisikowska
|
rok szkolny |
||
3. Współpraca z Ochotniczą Strażą Pożarną w Skarszewach - współdziałanie nauczycieli przedszkola z pracownikami - Obserwowanie pracy ludzi w bliskim otoczeniu przedszkola. - Wycieczka wszystkich grup do jednostki Ochotniczej Straży - Podsumowanie zdobytych wiadomości podczas ilustrowania - Wystawa prac plastycznych pt. „Nasz bohater strażak” |
M. Richert A. Plutowska, A. Flisikowska I. Schoeneck |
X 2022r. |
||
4. Współpraca z Policją w Skarszewach - rozwijanie umiejętności - Zaproszenie funkcjonariusza policji do przedszkola – -Przestrzeganie zasad bezpieczeństwa - Praca plastyczna na -Zainteresowanie pracą policjanta, praca plastyczna na dany |
I. Piepiórka- Fiał, M. Konsik A. Koczy B. Soroka |
IX 2022r.
|
||
5. Współpraca z Polskim Stowarzyszeniem na Rzecz Osób pozytywnych zachowań społecznych; - Nawiązanie kontaktu dzieci i personelu obu placówek |
B. Niemczyk, A. Gaweł I. Troka |
rok szkolny |
||
6. Współpraca z Klubem „Senior + - Nawiązanie kontaktu z „Klubem Senior+” - Wizyty przedszkolaków w siedzibie „Klubu Senior+” |
I. Troka, S. Las |
rok szkolny
|
||
|
7. Współpraca z Państwową Szkołą Muzyczną w Starogardzie Gdańskim |
M. Batkowska |
Rok szkolny |
|
|
8. Współpraca z Klubem „Senior WIGOR” |
K. Cylwik, A. Gaweł |
Rok szkolny |
|
3. Współpraca z rodzicami,
|
1. Zebrania ogólne: |
dyrektor |
IX 2022 r. II 2023 r. |
|
2. Zebranie z rodzicami (rozpoczynające rok szkolny) - poznanie oczekiwań rodziców, - wybór grupowych przedstawicieli rodziców - opracowanie grupowych planów współpracy z rodzicami |
nauczyciele |
IX 2022 r. |
||
3. Zebranie z rodzicami nauczycielami logopedii |
M. Konsik,
|
IX 2022 r. |
||
4. Spotkania grupowych przedstawicieli rodziców z dyrektorem |
dyrektor, rodzice |
rok szkolny |
||
5. Indywidualne kontakty z rodzicami
|
nauczyciele |
rok szkolny |
||
6. Przesyłanie informacji rodzicom o zadaniach realizowanych w przedszkolu (wiadomości, umiejętności, |
nauczyciele grup |
rok szkolny |
||
7. Przekazanie informacji o postępach w rozwoju dzieci zawartych - diagnozy |
nauczyciele |
X 2022 r., VI 2023 r. , X 2022, IV.2023 r. |
||
8. Porady, konsultacje specjalistów dla rodziców i nauczycieli |
psycholog, logopeda |
wg potrzeb |
||
9. Wspieranie rodziców w wychowywaniu dzieci - przygotowanie materiałów dla rodziców (strona internetowa) |
nauczyciele zespół ds. opieki |
rok szkolny |
||
10. Pozyskanie opinii rodziców na temat pracy przedszkola |
zespół |
VI 2023 r. |
||
11. Dokumentowanie współpracy z rodzicami:
|
nauczyciele grup |
rok szkolny |
||
4. Promocja przedszkola
|
1.Informacja o przedszkolu w mediach: - oferta, - sukcesy, - ważne wydarzenia |
zespół |
rok szkolny |
|
2. Prowadzenie tablicy informacyjnej dla nauczycieli i personelu: - ogłoszenia, - nowości wydawnicze, - zmiany w przepisach prawa oświatowego, - inne; |
dyrektor |
rok szkolny |
||
3. System obiegu informacji w przedszkolu – |
Dyrektor, zastepca dyrektora |
rok szkolny |
||
OBSZAR: ORGANIZACJA I ZARZĄDZANIE PRZEDSZKOLEM
|
||||
1. Organizacja wydarzeń |
Powołanie zespołów zadaniowych ds.:
|
dyrektor |
|
|
2. Ustalenie zadań zespołów |
zespoły |
28 IX 2022 r. |
||
3. Przekazanie informacji o realizacji zadań przez zespoły |
zespoły |
I 2022r., VI 2023 r. |
||
2. Doskonalenie |
1. Wzbogacenie bazy przedszkola o materiały i sprzęt potrzebne do urządzenia kącików książek i kącików sprawności |
dyrektor |
I półrocze |
|
2. Doposażenie przedszkola w sprzęt do zabaw rozwijających |
dyrektor |
II półrocze |
||
3. Wspomaganie |
1. Praca z nowoczesnymi technologiami. Wykorzystanie technologii informacyjnej do kontaktu z rodzicami (założenie grup), komputerowej do pracy z dziećmi, gier interaktywnych, tablicy, itp..
|
I. Troka, S Las nauczyciele grup |
Rok szkolny |
|
2. Warsztaty online – udział w projekcie edukacyjnym organizowanym przez „EduAkcja”: |
Dyrektor przedszkola |
IX 2022r.- III 2023r. |
||
3. Warsztaty – karta obserwacji dziecka |
zespoły nauczycieli dzieci 3,4,5-letnich
|
IX 2022 r. |
||
4. Warsztaty – analiza i ocena gotowości dziecka do podjęcia nauki szkolnej (diagnoza przedszkolna) |
zespół nauczycieli dzieci |
III 2023 r. |
||
5. Zapoznanie z materiałami dotyczącymi pisania protokołów numerowania wniosków i uchwał rady pedagogicznej |
B. Zimna |
IX 2022 r. |
PRZYDZIAŁ ZADAŃ DODATKOWYCH ORAZ ZAJĘĆ DODATKOWYCH Z DZIEĆMI:
Lp. |
Zadanie |
Nazwisko i imię nauczyciela |
1. |
Aktualizacja strony internetowej przedszkola |
I. Troka |
2. |
Prowadzenie portalu internetowego przedszkola |
A. Flisikowska |
3. |
Kronika przedszkolna |
A. Gaweł, B. Soroka |
4. |
Opiekun/mentor nauczyciela stażysty |
I. Troka, K. Cylwik, A. Koczy, I. Schoeneck, B. Niemczyk |
5. |
Protokolant |
B. Zimna |
Zajęcia dodatkowe/ pomoc psychologiczno-pedagogiczna- przewodnicząca zespołów PPP: M. Konsik |
||
1. |
Religia |
K. Cylwik, D. Węsak |
2. |
Rytmika |
B. Kowalska, P. Szczęsnowicz |
3. |
Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne |
B. Kosecka, M. Richert |
4. |
Zajęcia rewalidacyjne |
M. Konsik. |
5. |
Język angielski |
I. Troka, S. Las |
6. |
Psycholog |
E. Ciesielska |
SKŁADY ZESPOŁÓW ZADANIOWYCH NAUCZYCIELI:
Lp. |
Zespół ds. |
Skład zespołu |
1. |
opieki i wychowania |
1. Nauczycielki grup młodszych 2. Nauczycielki grup starszych |
2. |
edukacji |
1. Nauczycielki grup młodszych 2. Nauczycielki grup starszych |
3. |
promocji |
A. Flisikowska, I. Troka |
4. |
procedur i regulaminów |
M. Richert, I. Piepiórka- Fiał, S. Las |
5. |
Pomocy psychologiczno- pedagogicznej |
M. Konsik, S. Las, B. Ciecholińska, I. Troka, E. Drahim, M. Batkowska, D. Laskowska, K. Cylwik, A. Gaweł, |
"(...) Mów dziecku, że jest dobre, że może, że potrafi"
83-250 Skarszewy
ul. Kopernika 1