Sprawozdanie z nadzoru pedagogicznego oraz informacja o pracy przedszkola
w roku szkolnym 2020/2021
I. Informacja o pracy Przedszkola w Skarszewach „Tęczowy Zakątek” w roku szkolnego 2020/2021
1. Działalność administracyjno-organizacyjna
Przedszkole zatrudnia aktualnie 27 pracowników pedagogicznych, w tym:
dyrektor, z-ca dyrektora
5 na urlopach macierzyńskich, wychowawczym, zdrowotnym
1 na 0,5 etatu –nauczyciel religii,
1 nauczycielka emerytka na zastępstwie
1 nauczyciel ze zniżką grupy inwalidzkiej
1 nauczycielka z dniem16.08 po urlopie rodzicielskim zrezygnowała z pracy
Stopnie awansu zawodowego:
nauczycieli dyplomowanych: 12,
nauczycieli mianowanych: 4,
nauczycieli kontraktowych: 9,
nauczycieli stażystów: 2
Przedszkole zatrudnia 28 pracowników na etatach administracyjnych i obsługi w tym 2 na urlopie macierzyńskim
liczba dzieci: 298,
liczba oddziałów: 12,
liczebność oddziałów: po 25 dzieci i 24
Wnioski z działalności administracyjno-organizacyjnej:
- w ramach współpracy z Centrum Integracji Społecznej przyjęto 2 stażystki na okres po 6 miesięcy
2. Działalność merytoryczna
Informacja na temat pracy rady pedagogicznej w roku szkolnym 2020/2021:
odbyło się 11 zebrań Rady Pedagogicznej w tym jedno w formie on-line
na zebraniach min. podjęto 20 uchwał, powołano zespoły zadaniowe, podejmowano decyzje dotyczące współpracy z instytucjami zewnętrznymi, ustalano programy i plany pracy, innowacje, omawiano zmiany organizacyjne placówki, zapoznawano ze zmianami przepisów, opracowywano procedury, uczestniczono w szkoleniach, rozwiązywano na bieżąco wszystkie sprawy dotyczące funkcjonowania przedszkola.
Podsumowanie informacji dotyczącej współpracy Przedszkola z rodzicami w roku szkolnym:
Odbyły się 4 zebrania Rady Rodziców w tym na każdym spotkaniu szczegółowo omawiano
- plan pracy przedszkola, budżet przedszkola, wszystkie ważne wydarzenia i pracę przedszkola, pracę poszczególnych grup, wydatkowanie środków z konta Rady Rodziców, rodzice podejmowali wnioski które były realizowane, opiniowali pracę nauczycielki ubiegającej się o awans zawodowy, przekazywali ankiety do ewaluacji wewnętrznej, udzielali porad i oferowali swą pomoc przy organizacji wydarzeń przedszkolnych, wypowiadali się na temat pracy zdalnej grup będących na kwarantannie związanej z COVID 19.
Podsumowanie informacji dotyczących imprez i uroczystości organizowanych w Przedszkolu, w związku z obostrzeniami sanitarnymi COVID 19 WSZYSTKIE WYDAZENIA BYŁY FILMOWANE I UDOSTĘPNIANE RODZICOM W FORMIE ZDJĘĆ I FILMIKÓW, UMIESZCZANE NA STRONACH SPOŁECZNOŚCIOWYCH PRZEDSZKOLA:
udział grup w akcji „Cała Polska czyta dzieciom”- zapraszanie rodziców i przedstawicieli zaprzyjaźnionych instytucji do czytania literatury dziecięcej w formie on-line
Uroczystości grupowe „Dzień Babci i Dziadka”- nagranie filmików z życzeniami i programem artystycznym, prezentacje na stronach społecznościowych przedszkola
Bal karnawałowy dla wszystkich grup
Zbiórka środków ochrony osobistej i słodyczy dla podopiecznych „Kociewiacy dla Hospicjum” w Nowej Wsi Rzecznej
Dzień Tęczy –święto przedszkola, warsztaty dla dzieci
Występy teatralne w przedszkolu – teatr żywego aktora
Teatry on-line dla przedszkolaków
Powitanie Wiosny- topienie Marzanny
Dzień Gofra- warsztaty i zabawy kulinarne w grupach
Wielkanocny Zajączek- dzień zabaw połączony z paczkami wielkanocnymi
„Światowy Dzień Ziemi”- warsztaty w grupach dla dzieci
Warsztaty w GOK i BP w Skarszewach – tworzenie przestrzennych prac plastycznych na Dzień Matki
Wirtualny Dzień Matki- filmiki dla rodziców
Moje miasto Skarszewy- spotkanie z historykiem i autorem książek o Skarszewach P. Wiesławem Brzoskowskim
Organizacja w przedszkolu następnie w Banku Spółdzielczym Oddział w Skarszewach wystawy przestrzennej z nagrodami dla grup „Zabytki Skarszew”
Spotkanie z autorem książek dla dzieci w ramach udziału w ogólnopolskim programie „Biblioteka Przedszkolaka’
Spotkanie z podopiecznymi „Senior – Wigor”- przedstawienie teatralne, poczęstunek, przekazanie książek dla seniorów ze zbiórki organizowanej na terenie przedszkola
Dzień Dziecka- dzień zabaw z niespodziankami
Wizyty wirtualne dzieci 6 letnich w Szkole Podstawowej nr 1
Wizyta Biskupa Diecezji Pelplińskiej ks. Ryszarda Kasyny i Prałata Ks. Ryszarda Konefała
Wirtualne Uroczystości zakończenia roku szkolnego- filmy dla rodziców z występów dzieci
Podsumowanie informacji dotyczących udziału dzieci w konkursach:
Gminny Konkurs Wielkanocny w GOK i BP
Powiatowy Konkurs Wielkanocny w Ognisku Pracy Pozaszkolnej Starogard Gd.
Konkurs przedszkolny „Zabytki Skarszew”
Ogólnopolski konkurs „Portret Mojej Mamy”
Ogólnopolski konkurs „Namaluj teatr, operę, balet”
Rekomendacje:
W szerszym zakresie umożliwiać dzieciom udział w konkursach pozaprzedszkolnych.
II. Sprawozdanie z nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2020/2021
Plan nadzoru pedagogicznego został zrealizowany w terminie.
Ewaluacja wewnętrzna dotyczyła następujących obszarów funkcjonowania przedszkola:
1) Zarządzanie przedszkolem służy jego rozwojowi
2) Przedszkole współpracuje ze środowiskiem lokalnym na rzecz wzajemnego rozwoju
Ewaluacja wewnętrzna przeprowadzona w I półroczu roku szk. dotyczyła obszaru:
Lp. |
Przedmiot ewaluacji |
Wyniki ewaluacji |
|
Wnioski |
Działania do realizacji |
||
1. |
OBSZAR 9: Zarzadzanie przedszkolem służy jego rozwojowi. PRZEDMIOT EWALUACJI: Zarządzanie przedszkolem koncentruje się na zapewnieniu warunków odpowiednich do rozwoju dzieci.
|
pozyskiwanie i wykorzystywanie opinii na temat swojej pracy
|
|
2.W II półroczu ewaluacja wewnętrzna dotyczyła:
Lp. |
Przedmiot ewaluacji |
Wyniki ewaluacji |
|
Wnioski |
Działania do realizacji |
||
1. |
OBSZAR 7: Przedszkole współpracuje ze środowiskiem lokalnym na rzecz wzajemnego rozwoju. PRZEDMIOT EWALUACJI: Współpraca przedszkola ze środowiskiem lokalnym wpływa na ich wzajemny rozwój i na rozwój dzieci.
|
|
1. Kontynuować już przyjęte formy współpracy przedszkola (grup) ze środowiskiem lokalnym. 2. Poszukiwać nowych efektywnych form współpracy ze środowiskiem lokalnym, dostosowując je do obostrzeń sanitarnych wynikających z COVID 19.
|
W trakcie ewaluacji wewnętrznej zespół zastosował następujące metody i narzędzia badawcze:
Kwestionariusze ankiet skierowanych do nauczycieli, dyrektora przedszkola i członków Rady Rodziców
Analiza dokumentacji nauczycieli
Obserwacje bezpośrednie stron społecznościowych i internetowej przedszkola
Przeprowadzenie ewaluacji wewnętrznej wiązało się z następującymi trudnościami:
Obostrzenia sanitarne w wielu przypadkach uniemożliwiały nawiązywanie bezpośredniego kontaktu z instytucjami lokalnymi. W znacznym stopniu ograniczono bezpośrednie uczestnictwo rodziców oraz przedstawicieli zaprzyjaźnionych instytucji w uroczystościach i imprezach organizowanych na terenie przedszkola, zdjęcia i filmiki z tych wydarzeń umieszczano na portalach i stronie internetowej przedszkola.
Wnioski z przeprowadzonej ewaluacji wewnętrznej (w tym sposób wykorzystania wyników ewaluacji do doskonalenia jakości pracy przedszkola):
Ogólne wnioski i rekomendacje:
1. W dalszym ciągu systematycznie informować rodziców o działaniach podejmowanych przez przedszkole, grupę min. poprzez utworzone aplikacje grup i stronę społecznościową przedszkola.
2. Udostępnić rodzicom adresy stron i linki do materiałów na temat niebezpieczeństwa w sieci i uzależnień dzieci od urządzeń technicznych w tym telefonów.
3. Nauczyciele wykorzystując w pracy z dziećmi wybrane metody multimedialne, powinni w dalszym ciągu przygotować dzieci do bezpiecznego korzystania z technologii informacyjno-komunikacyjnej.
4. Kontynuować już przyjęte formy współpracy przedszkola (grup) ze środowiskiem lokalnym oraz poszukiwać nowych efektywnych form współpracy, dostosowując je do obostrzeń sanitarnych wynikających z COVID 19.
3. Kontrola wewnętrzna
Kontrola wewnętrzna przeprowadzona w Przedszkolu dotyczyła:
Zagadnienie |
Wnioski z kontroli |
Kontrola budynku i bazy dydaktycznej |
1. Przeprowadzano cykliczne przeglądy budynku i otoczenia, na bieżąco dokonywano naprawy, wymalowano hol główny, zaplecza kuchenne, gabinet zastępcy dyrektora, dokonano naprawy spłuczek w sanitariatach. 2. W obejściu przedszkola założono klomby kwiatowe, ogródek krzewów ozdobnych. 3. Zachowywane są wszystkie wymogi dotyczące obostrzeń sanitarnych związanych z COVID 19 4. Wzbogacano bazę dydaktyczną min. w monitor interaktywny, rzutnik, tablice ścienne, uzupełniano zabawki do kącików Przedszkole odpowiada przepisom BHP oraz przestrzega wytycznych MEN, MZ, GIS. |
Realizacja programów wychowania przedszkolnego, podstawy programowej. |
Realizacja podstawy programowej wychowania przedszkolnego przebiegała prawidłowo. Dzieci kończące edukację przedszkolną osiągnęły wymagane umiejętności i wiedzę (ZAŁĄCZNIK DO SPRAWOZDANIA). Sposób zagospodarowania czasu zajęć w rozliczeniu tygodniowym został zachowany. Planowane były różnorodne formy i metody zajęć z uwzględnieniem pracy w grupie mieszanej, w większości uwzględniano pracę indywidualną. Tygodniowe plany pracy grup opracowywane były terminowo, zawierały treści podstawy programowej, treści wynikające z przyjętych programów wychowania przedszkolnego. Powyższe informacje uzyskano przy użyciu następujących narzędzi:
|
Organizacja pomocy psychologiczno-pedagogicznej
|
Nauczyciele rozpoznawali możliwości psychofizyczne dziecka. Rozpoznawane i zaspokajane były indywidualne potrzeby rozwojowe i edukacyjne dzieci. Z dziećmi prowadzone były ćwiczenia doskonalące wybrane sfery, proponowane były rodzicom dodatkowe prace wspomagające ich rozwój. Opracowane zostały plany wspierania rozwoju dzieci w różnych sferach. W rezultacie diagnozy wstępnej, otrzymanych orzeczeń i opinii PPP specjalistyczną pomocą psychologiczno-pedagogiczną objęto wszystkie dzieci wymagające pomocy.
|
Zapewnienie dzieciom bezpiecznych i higienicznych warunków nauki, wychowania i opieki
|
Kontroli poddano zapewnianie bezpieczeństwa dzieci podczas:
Kontrola wykazała, że procedury zapewniania bezpieczeństwa dzieciom w tym związane z obostrzeniami sanitarnymi w związku z COVID 19 są przestrzegane. Została ona przeprowadzona w oparciu o cykliczne :
|
Zgodność prowadzenia dokumentacji z przepisami prawa |
Dokumentacja grup prowadzona jest zgodnie z przepisami prawa, tygodniowe plany pracy, karty obserwacji i diagnozy, ocena gotowości szkolnej, karty rozmów z rodzicami, plany pracy wyrównawczej, dokumentacja pomocy psychologiczno-pedagogicznej, prowadzone prawidłowo i zgodnie z obowiązującymi terminami. |
Dodatkowe Kontrole przeprowadzane w przedszkolu przez dyrektora dotyczyły nauki na odległość grup przebywających na kwarantannie tj. :
stopnia obciążenia dzieci zadaniami,
dostosowania trudności zadań do możliwości rozwojowych dzieci – kontrola materiałów przesyłanych dzieciom, wywiad z rodzicami dzieci z wykorzystaniem rozmów telefonicznych, kontaktów na stronach społecznościowych
W trakcie kontroli posługiwano się następującymi narzędziami kontrolnymi:
Bezpośrednia obserwacja stron internetowych na których przekazywane były zadania dotyczące zdalnego nauczania- zawartość materiału z podziałem na wiek dzieci
Bezpośrednia obserwacja ilości korzystających rodziców, informacji zwrotnych
Analizy tygodniowych zestawień realizowanych zadań dydaktycznych, realizowanych zdalnie, przesyłanych przez nauczycieli w formie papierowej.
Wnioski z przeprowadzonej kontroli:
1. W większym stopniu angażować rodziców do współpracy szczególnie w zakresie udzielania dzieciom pomocy psychologiczno-pedagogicznej.
2. W dalszym ciągu przestrzegać wprowadzone procedury bezpieczeństwa związane z obostrzeniami COVID 19.
4. Monitorowanie pracy Przedszkola
Zagadnienie |
Wnioski z kontroli |
Wykorzystanie technologii informacyjno-komunikacyjnych oraz realizacji zapisów podstawy programowej w zakresie rozwijania kompetencji cyfrowych w przedszkolu i w kontaktach z rodzicami |
Wszystkie grupy wykorzystywały technologię informacyjną w bezpośredniej pracy z dziećmi, rozwijały u dzieci kompetencje cyfrowe. Nauczycielki korzystały z technologii informacyjno-komunikacyjnej w kontaktach, współpracy ze środowiskiem lokalnym oraz rodzicami min. podczas cyklicznego przekazywania informacji z wydarzeń poszczególnych grup i przedszkola, nauczania na odległość w grupach przebywających na kwarantannie. Nauczycielki organizowały w grupach spotkania on-line z rodzicami i zaprzyjaźnionymi instytucjami w ramach realizacji innowacji i projektów edukacyjnych. Opracowano działania mające na celu poprawę funkcjonowania Przedszkola w zakresie wypracowania czytelnych, jasnych procedur nauczania na odległość (uruchamiane w razie potrzeby). |
Zapewnienie bezpieczeństwa dzieciom przebywającym w przedszkolu |
Opracowano i wdrożono procedury bezpieczeństwa w tym związane z COVID 19. Procedury obejmowały wszystkie dziedziny funkcjonowania przedszkola, pracownicy i rodzice zostali zapoznani z procedurami, nie stwierdzono problemów z ich przestrzeganiem. |
Wnioski z dodatkowego monitorowania pracy na odległość grup przebywających na kwarantannie:
Nauczyciele udostępniają materiały w rozsądnej ilości i odpowiednich odstępach czasowych. Głownie są to autorskie propozycje twórczej aktywności dzieci, linki do słuchowisk, audycji radiowych, informacje o programach telewizyjnych (pasma edukacyjne Telewizji Polskiej), a także programów, zabaw online. Są to także propozycje wykonania prac plastycznych, projektów technicznych i zabaw badawczych.
Część rodziców przesyłała informacje zwrotne w formie zdjęć, wpisów, krótkich filmów.
Nauczyciele różnicują zajęcia w grupach zgodnie z rytmem dnia i potrzebami dzieci, stosują różnorodne metody i techniki pracy umożliwiając tym samym wszechstronny rozwój dzieci.
5. Czynności podejmowane w zakresie udzielania pomocy nauczycielom w wykonywaniu ich zadań dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych (wspomaganie nauczycieli):
Zakres wspomagania |
Wnioski z przeprowadzonego wspomagania |
Udział w szkoleniach wewnętrznych i zewnętrznych |
W trakcie roku szkolnego nie odbyły się wszystkie z zaplanowanych szkolenia rady Pedagogicznej nauczycieli. Podczas ich organizowania zwracano szczególną uwagę na poznanie nowych form i metod pracy, zadbano również o pozyskanie wiedzy w zakresie udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej i wiedzy prawnej. Członkowie rady pedagogicznej brali udział w szkoleniach dotyczących następujących zagadnień:
|
Wspieranie rozwoju zawodowego i promowanie dobrych praktyk |
W Przedszkolu opracowany został plan doskonalenia zawodowego nauczycieli. Nauczyciele zostali zapoznani z procedurami awansu na kolejne stopnie zawodowe. Przydzielono opiekunów stażów. Zajęcia prowadzone przez nauczycieli odbywających staże na kolejne stopnie awansu były obserwowane, omawiane i analizowane wraz z przydzielonym opiekunem stażu. W trakcie szkoleń członków rady pedagogicznej dokonywano wymiany informacji i materiałów dydaktycznych, w tym za pomocą środków przekazu elektronicznego
|
Praca przedszkola w warunkach kształcenia na odległość |
Nauczyciele korzystają z technologii informacyjno-komunikacyjnej, realizując zajęcia dziećmi. Korzystają m.in. z materiałów udostępnionych przez MEN, a także innych materiałów, np. stron internetowych takich jak: mac.pl, blizejprzedszkola.pl, podręcznikarnia.pl, empik.com, przedszkolankowo.pl, youtube.com, edunation.pl. Nauczyciele przygotowują także prezentacje multimedialne wprowadzające do tematu, nagrywają krótkie filmiki instruktażowe, podają rodzicom źródła (link do strony internetowej). Korzystają również z internetowych aplikacji typu Messenger i WhatsApp.
|
W roku szkolnym przeprowadzono 17 obserwacji zajęć, w tym:
15 zajęć dydaktycznych zajęć w grupach
1 zajęcie dotyczące zabaw kierowanych
1 zajęcie z pomocy psychologiczno-pedagogicznej
11 zajęć w ramach WDN, obserwowane przez młodszych stażem nauczycieli
Analiza prowadzonych obserwacji
Przedmiot obserwacji |
Wyniki obserwacji |
|
Mocne strony |
Obszary do rozwoju |
|
Dostosowanie metod pracy do potrzeb dzieci i grupy przedszkolnej, indywidualizacja |
Nauczyciele stosują metody pracy służące nabywaniu przez dzieci tożsamości, samodzielności i kreatywności. Dostosowują metody pracy do potrzeb indywidualnych dzieci oraz potrzeb grupy. Z dokonanych obserwacji wynika, że nauczyciele kształtują dziecięce kompetencje z podstawy programowej oraz informują rodziców o postępach dzieci. Wniosek: Indywidualizację pracy z dziećmi na zajęciach należy uwzględnić w planie obserwacji zajęć w sprawowanym przez dyrektora nadzorze pedagogicznym, z uwzględnieniem potrzeb dzieci objętych pomocą psychologiczno-pedagogiczną oraz w grupach łączonych wiekowo.
|
Należy nadal prowadzić obserwacje stosowanych przez nauczycieli metod pracy, za pomocą których kształtowane są samodzielność i kreatywność dzieci. W większym stopniu wprowadzać elementy związane z indywidualizacją pracy z dziećmi, szczególnie w przypadku dzieci objętych pomocą psychologiczno-pedagogiczną i grupach zróżnicowanych wiekiem dzieci. |
Stosowanie nowatorskich rozwiązań edukacyjnych w tym „Kodowanie na dywanie” |
Nauczycielki w zdecydowanej większości stosują podczas zajęć z dziećmi nowatorskie rozwiązania w tym prowadziły zajęcia z „Kodowania na dywanie”, opracowują i realizują innowacje pedagogiczne, projekty edukacyjne. Wszystkie nauczycielki wykorzystują w swojej pracy elementy poznanych do tej pory metod innowacyjnych min. Ruchu Rozwijającego W. Sherborne, Metodę Dobrego Startu M. Bogdanowicz, Odimiennej Metody Czytania I. Majchrzak, Arteterapii, Dziecięcej Matematyki E. Gruszczyk-Kolczyńskiej, Rytmy R. Przyborowskiej-Wynimko Wnioski: Zachęcać pozostałe nauczycielki do poszukiwania i stosowania nowatorskich rozwiązań edukacyjnych w tym opracowywania innowacji i projektów edukacyjnych. |
Podczas opracowywania innowacyjnych metod pracy w tym innowacji i projektów edukacyjnych uwzględniać możliwość kontaktów on-line z instytucjami i rodzicami. |
Stosowanie przez nauczycieli środków i metod technologii informacyjno-komunikacyjnej pozwalają realizować zadania zarówno w trybie stacjonarnym, jak i w formie nauczania zdalnego |
Obserwacje zajęć realizowanych przez nauczycieli wskazują, że nauczyciele korzystają z technologii informacyjno-komunikacyjnej w realizacji zajęć z dziećmi. Korzystają m.in. z: tablic i monitorów interaktywnych. Nauczycielki przygotowują prezentacje multimedialne wprowadzające do tematu, nagrywają krótkie filmiki. Nauczyciele, przesyłając rodzicom dzieci objętych wychowaniem przedszkolnym materiały edukacyjne, zapewnili wymianę informacji między nauczycielem, dzieckiem oraz rodzicem. Nie zawsze rodzice przesyłali informację zwrotną, co może świadczyć o tym, że dziecko nie korzystało z propozycji nauczyciela.
Wnioski: Prowadzone obserwacje zajęć potwierdzają, że nauczyciele wykorzystują w pracy z dziećmi metody multimedialne, które w znacznym stopniu pozwalają przygotować dzieci do bezpiecznego korzystania z technologii informacyjno-komunikacyjnej. |
Nadal przygotowywać dzieci do bezpiecznego korzystania z urządzeń informacyjno-komunikacyjnych, podejmować w tym zakresie ścisłą współpracę z rodzicami, szczególnie dzieci u których zauważalne są symptomy uzależnień. |
Innowacje i projekty:
Ogólnopolski program edukacyjny „Kubusiowi Przyjaciele Natury”- nauczycielki prowadzące A. Koczy, I. Schoeneck
Ogólnopolski projekt edukacyjny „Mały miś w świecie wielkiej literatury” – nauczyciel prowadzący A. Flisikowska
Projekt czytelniczy „Ja Chętnie Posłucham…” – opracowanie i prowadzenie nauczycielka I. Troka
Projekt edukacyjny( kontynuacja) „Mali odkrywcy w świecie czterech żywiołów” – opracowanie i prowadzenie nauczycielka A. Flisikowska
Innowacja pedagogiczna „Zabawy literkami i wyrazami” – opracowanie i prowadzenie nauczycielki E. Kozłowska i B. Zimna
Innowacja pedagogiczna „Angielski świat przedszkolaka” – opracowanie i prowadzenie nauczycielka S. Las
Innowacja metodyczna (logopedia) „Mowa wyskokowa-poprzez mowę, ruch i relaks dziecko jest autorem i aktorem” – opracowanie i prowadzenie nauczycielka M. Konsik
Innowacja metodyczna „Poznajemy litery” – opracowanie i prowadzenie nauczycielka K. Cylwik
Innowacja programowa metodyczna „Przedszkolaczek- Skarszewiaczek” – opracowanie i prowadzenie nauczycielki I. Troka, M. Konsik, I. Piepiórka –Fiał, A. Koczy, I. Schoeneck
Innowacja pedagogiczna metodyczna „Pomóż mi zrobić to samemu” – opracowanie i prowadzenie nauczycielki B. Zimna, A. Koczy
Innowacja metodyczna „Mały przedszkolaczek w świecie wielkich zawodów” – opracowanie i prowadzenie przez wszystkie nauczycielki przedszkola.
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna:
Terapia logopedyczna – 2x w tygodniu po 30 min., 127 dzieci zakończyło 42 dzieci
Zajęcia rewalidacyjne – 4x w tygodniu po 30 min., 5 dzieci, kontynuacja w klasie I 4 dzieci, 1 kontynuacja w nowym r. szk.
Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne – 2x po 30 min w tygodniu, 24 dzieci w grupach po 5 i 4 osoby, 11 kontynuacja w nowym r. szk.
Wnioski z przeprowadzonych działań wspomagających:
1. Jedna nauczycielka ubiegająca się o wyższy stopień awansu zawodowego zakończyła staż i uzyskała st. nauczyciela kontraktowego.
2. Dokonano oceny pracy 3 nauczycieli.
2. Nauczyciele kontynuujący staż realizują go w sposób rytmiczny, zgodny z założonymi planami rozwoju.
Rekomendacje:
1. W większym stopniu wykorzystywać do prowadzenia zajęć dydaktycznych nowo poznane metody pracy z dziećmi, w innowacjach i projektach uwzględniać możliwość kontaktu dzieci on-line z uwzględnionymi partnerami.
2. Nadal przygotowywać dzieci do bezpiecznego korzystania z urządzeń informacyjno-komunikacyjnych, podejmować w tym zakresie ścisłą współpracę z rodzicami, szczególnie dzieci u których zauważalne są symptomy uzależnień.
6. Wnioski do pracy na następny rok szkolny:
1. W dalszym ciągu poszerzać zakres działań nowatorskich w przedszkolu.
2. Zwiększyć zakres indywidualnych oddziaływań w pracy z dziećmi, szczególnie w grupach łączonych, biorąc pod wzgląd potrzeby edukacyjne i rozwojowe, udzielać wsparcia psychologiczno-pedagogicznego, ściśle współpracować z rodzicami oraz PPP.
3. W większym stopniu umożliwiać dzieciom udział w różnego typu konkursach zewnętrznych.
4. Doskonalić organizację spotkań samokształceniowych w celu wymiany doświadczeń, wiedzy i umiejętności zdobytych podczas szkoleń, kursów, warsztatów itp.
5. W związku z tendencją wzrostową liczby wychowanków z różnego typu dysfunkcjami zachęcać nauczycielki do podejmowania dokształtu z zakresu pedagogiki specjalnej.
6. Nadal przestrzegać procedury bezpieczeństwa związane z COVID19, egzekwować ich realizacje przez nauczycieli, rodziców i dzieci.
7. Podejmować dalsze działania w kierunku rozwijania samodzielności i kreatywności dzieci, zwracać szczególną uwagę na wskazywanie
mocnych stron dzieci.
8. Korzystając z wybranych metod multimedialnych nadal przygotowywać dzieci do bezpiecznego korzystania z technologii informacyjno-komunikacyjnej, uświadamiać rodzicom i dzieciom negatywne skutki nadmiernego korzystania z ww. urządzeń.
Skarszewy, 26.08.2021r. Barbara Socha
(miejscowość, data) (podpis dyrektora przedszkola)
"(...) Mów dziecku, że jest dobre, że może, że potrafi"
83-250 Skarszewy
ul. Kopernika 1