Opcje widoku
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Pomniejsz tekst
Pomniejsz tekst
Kontrast
Kontrast
Podkreślenie linków
Podkreślenie linków
DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI
DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI
Reset
Reset

GRY I ZABAWY LOGOPEDYCZNE ORAZ ZAJĘCIA REWALIDACYJNE

  • 'Cz' czy 'C’
  • "Sz" czy "s"
  • Dinozaury pomagają nam w ćwiczeniach buzi i języka
  • Utrwalanie prawidłowej realizacji głoski 'k'

  • Wiosenne gry na rozgrzewkę?

  • Ćwiczenia buzi i języka z wiosennymi wianuszkami?

  • Ćwiczenia i zabawy wspierający prawidłowy tor oddechowy?

 

 

 

 

https://www.facebook.com/groups/688925218518955/?source_id=348219522024297

„Żółte zagadki”-posłuchaj uważnie zagadki i wskaż odpowiednią ilustrację

 

 
 
Ćwiczenia oddechowe
Ćwiczenia oddechowe powinny być wykonywane w przewietrzonym pomieszczeniu lub na świeżym powietrzu przez około 5 minut. Ćwiczenia powinny być wykonywane od 1 do 2 godzin po jedzeniu.
  • Ćwiczenia oddechowe połączone z ruchami rąk, nóg i tułowia
    Stań w lekkim rozkroku. Na wdech podnieś ręce na boki, na wydech powoli je opuszczaj.
  • Stań w lekkim rozkroku. Na wdech podnieś ręce przed siebie na wysokość ramion, na wydech powoli je opuszczaj.
  • Stań w lekkim rozkroku. Na wdech unoś wysoko ręce nad głowę, następnie zegnij kolana i pochyl się luźno do przodu, głośno wydychając powietrze.
  • Oddychanie brzuszno-przeponowe
    Połóż się na plecach, na podłodze. Ręce trzymaj na brzuszku. W czasie wdechu unoś ręce do góry, a w czasie wydechu je opuszczaj.
  • Ćwiczenia oddechowe z jednoczesnym wypowiadaniem pojedynczych głosek
    Udawaj syczenie węża – sycz jak najdłużej na jednym wydechu.

    Udawaj szum wiatru – szum jak najdłużej na jednym wydechu.
  • Zabawy
    Puszczanie baniek mydlanych

    Dmuchanie balonika
    Dmuchanie na piórko
    Gaszenie świeczki
    Dmuchanie wiatraczkaPrzy tych zabawach wdech zawsze wykonuj nosem, a wydech – buzią.
  • Recytowanie wierszykówNa początku recytuj wierszyk z rodzicem, mówiąc na jednym wydechu dwie linijki wiersza. W kolejnej próbie postaraj się na jednym wydechu wyrecytować 3-4 linijki wiersza.Urodziny

    Urodziny – fajna rzecz!
    Każdy chciałby je dziś mieć!
    Wtedy gości jest bez liku
    i ciast pysznych na stoliku!

    Dzień ma dzisiaj urodziny,
    spędza je u swej rodziny.

    Jest tu Sobota,
    która pogłaskała kota;
    jest Niedziela,
    która bawi się w „chrumpf-chrumpf, konfacela";
    jest Poniedziałek,
    co krzywy ma przedziałek;
    jest Wtorek,
    co ma prezentów cały worek.

    Jest Środa,
    której niespodziewanie wyrosła broda;
    jest Czwartek,
    który chciałby mieć na imię Bartek.
    A Piątek?
    Piątek ma dzisiaj urodziny,
    więc pełno tu jego zadowolonej miny!

 

 

 

Wytnij mnie
Pamiętasz z własnego dzieciństwa wycinanie po liniach? To również świetna sprawa dla ćwiczenia motoryki. W pięć minut spokojnie namalujesz wiele ciekawych linii i wzorów do powycinania. A dziecko z chęcią podejmie się możliwości wycinania. Gorzej może być z chęcią posprzątania wycinanek, ale z drugiej strony zamiecenie ich na szufelkę to również ćwiczenie rąk
 
 
 

Przykręć nakrętkę.

Stwórz z dzieckiem tablicę, która będzie wykonana z różnych butelek. Wytnij górną część opakowań po soku, mleku czy wodzie, przyklej je do grubszej tektury i wręcz dziecku stertę różnych nakrętek, które trzeba dopasować.

1. 
Rymy i zagadki / Rymy Znajdź na obrazku rymujące się słowa i je zaznacz.
Pobierz
pdf - 1.86MB
2. 
Słuch fonemowy Poproś osobę dorosłą o przeczytanie nazw ilustracji. Następnie wskaż właściwą nazwę.
Pobierz
pdf - 0.74MB
3. 
jama lSłuch fonemowy Poproś osobę dorosłą o przeczytanie nazw ilustracji. Następnie wskaż właściwą nazwę.
Pobierz
pdf - 1.31MB
4. 
Wytnij ilustracje z wyrazami. Ułóż je w dowolnej kolejności, a następnie opowiedz historię, która będzie związana ze wszystkimi ilustracjami. Głoska cz
Pobierz
pdf - 0.97MB
5. 
Kury i nowe biurka Raz gesiego koło przechodziły cztery Wszystkie stroszac dumnie szły, by kupic sobie I tu czas na jedna z wchodza kury – biurek Autor: Monika Zielinska-Mietkiewicz Przeczytaj rymowankę, a następnie uzupełnij jej treść. Wytnij wyrazy umieszczone obok obrazka i wklej je we właściwych miejscach. Słuch fonemowy
Pobierz
pdf - 0.32MB
6. 
Odejmowanie: Rozwiąż działania i ułóż puzzle.
Pobierz
pdf - 0.26MB
7. 
Gąsieniczka: Wytnij sylaby i ułóż z nich odpowiedni wyraz dla każdej gąsienicy.
Pobierz
pdf - 0.49MB
8. 
Rozpoznawanie i różnicowanie dźwięków Zagrajcie w memory. Wytnijcie ilustracje przedmiotów oraz dymki z ich odgłosami. Ułóżcie losowo kartoniki w taki sposób, aby nie było widać, co się na nich znajduje. Spróbujcie znaleźć pary odkrywając po dwa kartoniki. Naśladujcie odgłosy przedmiotów, kiedy traficie na kartonik z dymkiem.
Pobierz
pdf - 0.44MB
9. 
Rozpoznawanie i różnicowanie dźwięków Wytnij ilustracje zwierząt. Stwórz pacynki na palce, sklejając dolny pasek w kształt pierścionka. Przy pomocy pacynek odegraj różne scenki, wykorzystując odgłosy zwierząt.
Pobierz
pdf - 0.28MB
10. 
Rozpoznawanie i różnicowanie dźwięków Zagrajcie w memory. Wytnijcie ilustracje zwierząt oraz dymki z ich odgłosami. Ułóżcie losowo kartoniki w taki sposób, aby nie było widać, co się na nich znajduje. Spróbujcie znaleźć pary odkrywając po dwa kartoniki. Naśladujcie odgłosy zwierząt, kiedy traficie na kartonik z dymkiem.
Pobierz
pdf - 0.5MB
11. 
Sekwencje i rytmy Uzupełnij brakujące elementy sekwencji. Wytnij obrazki z dołu strony i naklej właściwy obrazek. Postaraj się naśladować dźwięki wydawane przez przedstawione przedmioty.
Pobierz
pdf - 0.32MB
12. 
Głoska w. Wytnij gumowe lwy. Za pomocą słomki przenieś i poukładaj je w wannie.
Pobierz
pdf - 0.74MB
13. 
Tematyczne zajęcia logopedyczne. Którymi zmysłami można poznać przedmioty przedstawione na obrazkach? Połącz linią ilustracje przedstawiające zmysły i obrazki dookoła nich. Połączenia mogą być wielokrotne.
Pobierz
pdf - 1.56MB
14. 
Grupowe zajęcia logopedyczne. Pokoloruj pociąg. Przeczytaj napisy na wagonach pociągu. Najpierw powoli, a później tak szybko jak tylko potrafisz. Stwórz swój własny pociąg z trudnymi napisami - zapisz je na pustych wagonach i daj je komuś do przeczytania.
Pobierz
pdf - 0.23MB
15. 
Słuch fonemowy. Wytnij ilustracje. Ułóż je w dowolnej kolejności, a następnie opowiedz historię, która będzie związana z wybranymi ilustracjami.
Pobierz
pdf - 1.67MB
16. 
Stałość postrzegania. Dopasuj ilustracje do kształtów na dużych kartach.
Pobierz
pdf - 5.36MB
17. 
Spostrzeganie stosunków przestrzennych Wytnij elementy. Na osobnej kartce zaprojektuj swój pokój. Możesz zacząć od pokolorowania ścian.
Pobierz
pdf - 0.5MB
18. 
ZABAWY LOGOPEDYCZNE DLA DZIECI
Pobierz
pdf - 0.42MB
19. 
Jak_Sabinka_robila_pranie_szablon
Pobierz
pdf - 0.2MB
20. 
Zagraj w Piotrusia. Karty łączą się w pary na zasadzie tworzenia rymów.
Pobierz
pdf - 2.08MB
21. 
Zgadnij co to? Każdy z graczy wybiera w tajemnicy jedną ilustrację. Następnie gracze zaczynają zadawać sobie nawzajem pytania, które mają doprowadzić do odgadnięcia ilustracji wybranej przez przeciwnika. Można zadawać tylko takie pytania, na które przeciwnik odpowiada TAK lub NIE, np.: „Czy ten wyraz zaczyna się od litery c?”, „Czy ten wyraz ma na końcu samogłoskę?”. Każdy z graczy może zadać tylko osiem pytań.
Pobierz
pdf - 2.34MB
22. 
Wytnij ilustracje umieszczone na dole karty i wklej je we właściwe miejsca. Zwróć uwagę na kolejność, w jakiej ułożone są elementy.
Pobierz
pdf - 0.32MB
23. 
Spostrzeganie stosunków przestrzennych
Pobierz
pdf - 0.2MB
24. 
Stałość postrzegania. Dopasuj cień do piramidy.
Pobierz
pdf - 0.21MB
Data dodania: 2020-03-25 17:26:38
Data edycji: 2021-04-11 22:19:13
Ilość wyświetleń: 3069

Partnerzy

"(...) Mów dziecku, że jest dobre, że może, że potrafi"

J. Korczak
Bądź z nami
aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Logo Facebook
Facebook
Biuletynu Informacji Publicznej