Opcje widoku
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Pomniejsz tekst
Pomniejsz tekst
Kontrast
Kontrast
Podkreślenie linków
Podkreślenie linków
DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI
DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI
Reset
Reset

6-latki

Pożegnania nadszedł czas...

  • Słuchanie opowiadania Agaty Widzowskiej Pocieszajki dla maluchów.

https://ppg2skarszewy.pl/files/137/101688193279916480041327183958114535236877n.mp4

 

  • Obrazek o lecie – wykonanie prezentu na pożegnanie przedszkola (technika dowolna)

 

  • Ćwiczenia w liczeniu za pomocą patyczków (zamiast patyczków można użyć zapałek, wykałaczek, kawałków wełny)

 

Dzieci biorą sobie po tyle patyczków, ile mają palców u rąk.

 

•• Układanie z patyczków kształtów figur geometrycznych.

Dzieci układają z patyczków trójkąt, prostokąt, kwadrat. Określają, ile patyczków potrzebowały

do ułożenia kształtu każdej figury.

 

  • •• Układanie patyczków według kolorów.

Dzieci liczą patyczki w każdym kolorze.

Podają całkowitą liczbę patyczków,

mówiąc np., 3 patyczki czerwone dodać 4 patyczki zielone i dodać 3 patyczki żółte to razem 10 patyczków.

Odkładanie patyczków, np. w kolorze żółtym.

Dzieci liczą pozostałe patyczki, mówiąc:

10 odjąć 3 to siedem.

Odkładanie patyczków, np. czerwonych.

Dzieci liczą pozostałe patyczki, mówiąc:

7 odjąć 3 to cztery.

Dzieci zapisują działania na kartce.

 

 

 

  • Zabawy przy piosence „Bursztynek- kropelka złotych marzeń” zespołu Fasolki

https://www.youtube.com/watch?v=LxOSF8IDYTo

  • Co najbardziej podobało mi się w przedszkolu – rysunek.

 

  • Zabawa badawcza – Dlaczego czereśnie pękają?

Czereśnie – całe i popękane, rabarbar, woreczek foliowy, miska z wodą.

•• Wyjaśnianie dzieciom, dlaczego, kiedy pada deszcz, dojrzewające latem owoce pękają.

Oglądanie rabarbaru; opisywanie jego wyglądu, przeznaczenia; zwracanie uwagi na czerwoną

skórkę brudzącą palce oraz, że liście rabarbaru mają charakterystyczny kształt.

Włożenie jednego kawałka liścia do woreczka foliowego, a pozostałych – do miski z wodą.

Następnego dnia porównywanie wyglądu rabarbaru z woreczka i z rabarbarem z wody (rabarbar

wyjęty z woreczka nie zmienia swojego wyglądu, ma nadal równe, całe końce; natomiast

ten wyjęty z wody jest na końcach popękany i zwinięty). To efekt wchłaniania wody.

Skórka wchłania jej więcej niż miąższ. Właśnie dlatego rabarbar pęka na końcach i się zwija.

Wyjaśnienie dzieciom, że podobne zjawisko można zaobserwować również u innych owoców. Czereśnie,

kiedy są już dojrzałe i pada na nie deszcz, zaczynają pękać. Miąższ znajdujący się pod

skórką chłonie jak gąbka krople wody, które padają na skórkę. Owoc zwiększa więc swoją objętość.

Skórka natomiast nie zachowuje się jak nadmuchiwany balonik, nie rozciąga się i dlatego

pęka. Podobnie jak czereśnie pękają również wiśnie, śliwki i agrest.

•• Degustowanie czereśni – całych i popękanych.

 

 

Wspominamy przedszkole

 

https://www.youtube.com/watch?v=LmBK0xFkhH4

 

  • Słuchanie piosenki- „Przedszkola czas już minął”

https://www.youtube.com/watch?v=8JYyc0eSl_c

 

  • Nauka słów i melodii piosenki „hej przedszkole ukochane”

https://www.youtube.com/watch?v=4ba9aVhV88M

 

Bezpieczne wakacje

 

Bez wody nie ma życia

 

  • Do czego zużywamy wodę?-wypowiedzi dzieci- uświadomienie dzieciom jak bardzo ważną rolę odgrywa w naszym życiu woda, dziecko rozumie konieczność oszczędzania wody. Rozmowy dotyczące bezpieczeństwa nad wodą- jeziorem, rzeką, morzem.

  • Nasze eksperymenty z wodą-przeprowadzenie doświadczeń- rozwijanie zainteresowań badawczych, dziecko wie, co najszybciej nasiąka wodą, co rozpuszcza się w wodzie, co unosi się na jej powierzchni.

  • Kolorowe łódeczki- origami przestrzenne- rozwijanie sprawności manualnych i umiejętności prawidłowego i dokładnego składania papieru, dziecko potrafi złożyć papier wg wzoru.

  • https://www.youtube.com/watch?v=mD4BbN_Pa9A

 

  • Bezpieczeństwo nad wodą

https://www.youtube.com/watch?v=Ui-ndYWcThA

 

Uwaga ogień !”

  • Niebezpieczne zabawy z ogniem-rozmowa przy ilustracjach-rozwijanie logicznego myślenia, dziecko potrafi przewidzieć finał niebezpiecznych zabaw. Utrwalanie numerów alarmowych 998 i 112

  • Jak Wojtek został strażakiem-kształtowanie umiejętności oceniania czynów i zachowań ludzi na podstawie opowiadania Cz. Janczarskiego, dziecko wypowiada swoją opinię i potrafi ją uzasadnić.

https://www.youtube.com/watch?v=CFq5ZjAjttU

 

Lato! Lato!”

  • Lato, lato!-rozmowa z dziećmi na temat nowej pory roku - rozwijanie mowy komunikatywnej, dziecko stosuje poprawne formy gramatyczne, wypowiada się całymi zdaniami.

  • Lato w pełni-spacer do ogródków działkowych- obserwowanie przyrody, rozmowa z napotkanymi ludźmi nt prac w ogródkach, uprawianych roślin, itp.-rozwijanie zmysłu obserwacji, dziecko potrafi opowiedzieć o tym, co zaobserwowało.

  • Dodawanie i odejmowanie w zakresie 10-rozwijanie umiejętności dodawania i odejmowania, dziecko próbuje liczyć w pamięci.

  • Ćwiczenia ortofoniczne-naśladowanie głosów ptaków w oparciu o wiersz J. Tuwima „Ptasie radio”

https://www.youtube.com/watch?v=sEN2qcFi1Zc

 

  • Bezpieczne wakacje”
    Ulica nie jest do zabawy- przypomnienie zasad ruchu drogowego, dziecko wie, jakie niebezpieczeństwa wynikają z zabaw w pobliżu jezdni.

  • Wakacyjne rady- słuchanie wiersza W.Badalskiej- wdrażanie do uważnego słuchania, rozwijanie umiejętności wyciągania wniosków, dziecko jest świadome niebezpieczeństw, które mogą go spotkać w czasie wakacyjnego wypoczynku i wie jak się w danym momencie zachować.

http://www.wesolyprzedszkolak.pl/index.php/wiersze/715-wakacyjne-rady

 

  • Wymarzone wakacje-malowanie farbami na cukrze- pogłębianie doświadczeń plastycznych dziecka, dziecko potrafi zorganizować sobie miejsce pracy, przestrzega zasad bhp.

https://www.youtube.com/watch?v=ypm41E-0gwM

 

  • Ćwiczenia „na łące” - podnoszenie sprawności organizmu,

https://www.youtube.com/watch?v=W1X3jhtCWfM

 

Wakacyjne podróże

Słuchanie opowiadania M. Strękowskiej –Zaremby „Wakacyjne podróże”. https://ppg2skarszewy.pl/files/137/m-strekowska-zaremba-wakacyjne-podroze.mp4
Udzielanie odpowiedzi ustnej, zwracanie uwagi na poprawne budowanie wypowiedzi:
-Co Olek, Ada i tata planowali z samego rana?
-Dzięki czemu mogli podróżować palcem po całym świecie?
-Jakie kontynenty były widoczne na globusie?
-Co wskazywał palcem Olek?
-Co wskazywał palcem tata?
-Gdzie chciała pojechać mama?
-Co wskazywał palec Ady?
Zapoznanie z kontynentami i globusem, jako kulistym modelem Ziemi :
https://www.youtube.com/watch?v=hyYmyG0SugU

Wykonanie pracy plastycznej „ Wakacje na Wybrzeżu” ,
kilka pomysłów w podanych linkach:
https://www.szkolneinspiracje.pl/wakacyjne-wspomnienia/
https://blondynkikreatywnie.blogspot.com/2019/08/pocztowka-z-wakacji.html

..............................................................................................................................................................

„Góry”- zapoznanie z górami w Polsce . Wskazywanie pasm górskich na mapie Polski. Odczytywanie ich nazw, zapoznanie z kolorystyką gór, wyżyn i nizin na mapie.
Bajka o wyprawie w góry:
https://www.youtube.com/watch?v=G3yAvel-7m8
Zabawy matematyczne „Góralskie liczenie”. Układanie działań matematycznych na podstawie instrukcji słownej:
- Do zagrody 9 owiec, wpędził juhas młody. Ale 4 starsze owce uciekły z zagrody. Policz teraz szybko mi, ile owiec w zagrodzie śpi?
- Na hali, na hali, raz się tak zdarzyło, że do 7 starszych owiec 3 młode przybyły. Powiedz teraz mi, ile wszystkich owiec w zagrodzie śpi?
-Na łące pod górą, juhas owce pasie, 4 czarne owce i 5 białych hasa. Ile wszystkich owiec jest w stadzie juhasa?
Zabawy przy piosence „Już wkrótce wakacje”
https://www.youtube.com/watch?v=By6dA9peBi4
Wesoła gimnastyka :
https://www.youtube.com/watch?v=Zg7pCZOtMXo
………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..

Wykonanie wspólnie z rodzicami pracy przestrzennej - makieta „Góry”.
Na sztywnej podstawie (np.karton) przyklejamy pogniecione kartki, imitujące wysokie góry, kolorujemy odpowiednimi kolorami i utrwalamy nazwy gór.
Kilka propozycji:
http://salezjanieminsk.pl/pl/galerie/wystawa-makiet-przyrodniczych
Zajęcia taneczne :
https://www.youtube.com/watch?v=ymigWt5TOV8

…………………………………………………………………………………………………………………………………………………..



„Czym pojedziemy na wakacje?” – słuchanie odgłosów różnych środków transportu.
Odpowiadanie na pytania, gdzie możemy pojechać na wakacje , pociągiem, samolotem, samochodem?
https://www.youtube.com/watch?v=1Om1lsQADP4

„Nadeszło lato”- rodzinny spacer po okolicy, rozmowa na temat nowej pory roku.
Szukanie oznak lata.
Co kojarzy się dzieciom z latem?
Jakie owoce kojarzą się z latem?
Lato to wakacje, czy ferie, jak jest różnica?
Jaki ubiór kojarzy się dzieciom z latem?
Dlaczego latem nosimy nakrycia głowy?
Utrwalanie nazw miesięcy.
Wakacyjny czas- realizacja kart pracy 

………………………………………………………………………………………………………………………………………………

Ćwiczenia gimnastyczne - Ćwiczenia ruchowe dla dzieci. Mały Sportowiec w DOMU    https://www.youtube.com/watch?v=vkwzFVN2Bds

Rozwiązywanie zagadek dotyczących lata 

 

Rebusy fonetyczne. Odgadywanie nazw pojazdów, ukrytych w pierwszych głoskach słów
rak, oko, walizka,ekran, ręka – ROWER
s
ukienka, arbuz, motyl,okno, lalka, orzech, torba – SAMOLOT
m
iś, okulary, tort, obraz, rower- MOTOR
s
podnie, teczka,ananas, telewizor,ekierka ,kot- STATEK

Niby tacy sami, a jednak inni

 

 
 
 

 

 „Święto rodziców” 

 

  • Zabawy ruchowe z poduszkami

https://www.youtube.com/watch?v=j4EiXelSTkI



  • Wspólne oglądanie zdjęć rodziców z ich dzieciństwa

Porównywanie zdjęć z wyglądem dzieci. Rozmowy o dzieciństwie rodziców.



  • Działania matematyczne w zakresie 10

( Przykładowe działania w załączniku – „działania matematyczne”)

 

 

  • Liczenie słów w zdaniach

Mama to mój największy skarb.

Niech tata żyje sto lat.

Życzę mamie i tacie , aby byli zdrowi i szczęśliwi.

Mamo, tato kocham Was.

 

  • Praca plastyczna Serduszko

https://ekodziecko.com/teczowe-serduszka

 

  • Zabawa Czy znamy imię i taty?

(kartoniki z poznanymi literami)

Dzieci podaja imiona rodziców, dzielą je na sylaby, na głoski. Układają z liter imiona rodziców, pamiętając, że rozpoczynają się one wielka literą.



  • Wiersz „Mama i tata” Jadwiga Koczanowska

Omówienie treści wiersza.



„Mama i tata”

Mama i Tata to świat nasz cały,

ciepły, bezpieczny, barwny, wspaniały,

to dobre, czułe, pomocne ręce

i kochające najmocniej serce

To są wyprawy do kraju baśni,

Wakacje w górach, nad morzem, na wsi,

loty huśtawką, prawie do słońca

oraz cierpliwość co nie ma końca.

Kochana Mamo, Kochany Tato

dzisiaj dziękować chcemy Wam za to,

że nas kochacie, że o nas dbacie

i wszystkie psoty nam wybaczacie.

 

  • Zabawa „Moja mama jest..., a mój tata jest…”

Dzieci kończą zdania (poszukiwanie jak największej liczby określeń przymiotnikowych). Rodzic zapisuje określenia wokół napisów: Mama jest… Tata jest…

Wspólnie odczytują napisy (zwrócenie uwagi na podobieństwa i różnice w określeniach mamy i taty).



  • Ćwiczenia na równowagę

https://www.youtube.com/watch?v=0ih61-uU-zk



  • Zabawa Lustro

Poćwicz z mamą, tata, siostrą, bratem… Stajemy naprzeciwko siebie. Jedna osoba wykonuje dowolne ruchy, druga je naśladuje. Po chwili następuje zmian ról.

 

 

  • Praca plastyczna Prezent dla taty

https://czasdzieci.pl/inspiracje/id,456885f.html

  • Dzielenie na głoski nazw obrazków.

Dzieci losują obrazki z koszyka lub z pudełka. Dzielą ich nazwy na głoski. (przykładowe obrazki w załączniku – „obrazki – dzielenie na sylaby”)

 

Poznajemy zawody

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

-Zapoznanie z zawodem lekarza/ratownika medycznegoPIOSENKA

 

 

 

Łąka w maju

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Moja Ojczyzna.

 

 

 

• Zabawy ruchowe Medicover Polska „Ćwiczenia dla dzieci – prawidłowa postawa” Ćwiczenia dla dzieci są najlepszą formą profilaktyki i leczenia wad postawy. Wady postawy znajdują się na czele listy chorób cywilizacyjnych. Dolegliwości ze strony kręgosłupa np. skrzywienia, płaskostopie, otyłość…oraz całego układu ruchu coraz częściej dotyczą najmłodszych. Dzieci ćwiczą razem ze zwierzętami z ZOO.

 

 

• Poznanie najciekawszych i najważniejszych miejsc w Polsce: Dumoryś „Z Dumorysiem zwiedzamy Polskę”

 

 

 

 

Moja miejscowość, mój region

 

 

 

 

  • Ewa Stadtmuller „Kim jesteś ?”

    Czy wiesz , kim jesteś?

    - To oczywiste!

    Co ci jest bliskie?

    - Znaki ojczyste.

    Ojczyste barwy

    biało-czerwone.

    Ojczyste godło

    -orzeł w koronie.

    Ojczyste w hymnie

    - mazurka dźwięki,

    no i stolica

    - miasto syrenki.

    I jeszcze Wisła

    co sobie płynie:

    raz na wyżynie

    raz na równinie

    i mija miasta

    śliczne takie...

    - Już wiem , kim jesteś?

    - Jestem Polakiem.

 

Dbamy o przyrodę

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • Pokoloruj pola według kodu:
    Kolor brązowy: 7E,7F, 8E,8F,9E,9F,10E,10F
    Kolor zielony:
    1D,1E,1F,1G
    2C, 2D, 2E, 2F, 2G, 2H,
    3B,3C, 3D, 3E,3F, 3G, 3H, 3I,
    4B, 4C, 4D, 4E,4F, 4G, 4H, 4I,
    5B, 5C, 5D, 5E,5F, 5G, 5H, 5I,
    6C, 6D, 6E, 6F, 6G, 6H

 

 

 

 

 

Wiosna na wsi

Propozycje dot. zwierząt z wiejskiej zagrody:

  1. Zwierzęta z wiejskiej zagrody
  2. zwierzęta z wiejskiej zagrody
  3. dobra wiejskie
  4. awantura na wiejskim podwórku
  5. zwierzęta wiejskie

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Wielkanoc

Zabawy przy piosence „Znaki Wielkanocy” Zozi

odkrywanie litery "j"

Wykonanie pracy plastyczno – technicznej „Zajączek ze skarpetki”

Wykonanie pracy plastycznej „Bujający się baranek”

 

Data dodania: 2020-03-24 14:53:48
Data edycji: 2020-06-21 19:53:15
Ilość wyświetleń: 5563

Partnerzy

"(...) Mów dziecku, że jest dobre, że może, że potrafi"

J. Korczak
Bądź z nami
aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Logo Facebook
Facebook
Biuletynu Informacji Publicznej